Robot programowalny Thymio
- Dodaj recenzję:
- Kod: G700101A001
-
-
Historia ceny
- Cena netto: 641,46 zł 789,00 zł
- Robot do nauki programowania
- Współpraca z 4 językami programowania
- 6 zaprogramowanych fabrycznie trybów
- SYMULATOR THYMIO DO PRACY W DOMU
- Kompatybilność z Lego Bricks i Technic
THYMIO
- Robot do nauki programowania
- Współpraca z 4 językami programowania o różnym stopniu zaawansowania
- 6 zaprogramowanych fabrycznie trybów
- Symulator Thymio do pracy w domu
- Kompatybilność z Lego Bricks i Technic
Ucz się, koduj i twórz z Thymio - robotem edukacyjnym dla każdego
Jak wytłumaczyć dzieciom zawiły świat technologii? Z pomocą przychodzi Thymio - robot edukacyjny ułatwiający naukę programowania. Wyróżnia się łatwością obsługi i uniwersalnością - współpracuje z 4 językami programowania, dlatego może być wykorzystywany zarówno przez najmłodszych uczniów, jak również przez studentów kierunków ścisłych. Robota można używać natychmiast po wyjęciu z pudełka, dzięki 6 zainstalowanym trybom.
Gotowy do działania - 6 zaprogramowanych fabrycznie trybów
Thymio jest gotowy do użycia od razu po wyjęciu z pudełka - dzięki gotowym trybom można korzystać z robota bez znajomości jakiegokolwiek języka programowania, a nawet bez konieczności posiadania komputera. To wygodne rozwiązanie do pracy z najmłodszymi dziećmi. Uruchomiony Thymio będzie podążał za ręką lub zatrzyma się przy krawędzi stołu. Dostępne tryby:
- Zielony - Przyjaciel: podąża za obiektem/ręką
- Żółty - Odkrywca: poruszając się omija przeszkody
- Czerwony - Strachliwy: ucieka od obiektów lub ręki, wykrywa wstrząsy
- Niebieski - Śledczy: podąża za linią
- Fioletowy - Posłuszny: wykonuje polecenia po naciśnięciu przycisku na nim lub dedykowanym pilocie zdalnego sterowania
- Granatowy - Uważny: reaguje na klaśnięcie w dłonie
Kompleksowe rozwiązanie - współpraca z 4 językami programowania
Thymio obsługuje 4 języki programowania o różnym stopniu zaawansowania: VPL, Scratch, Blockly i Aseba. Dzięki temu przygodę z Thymio można rozpocząć już w przedszkolu i kontynuować ją przez wszystkie etapy edukacji.
VPL
To takie proste, że pierwszy program można stworzyć już w 5 minut!
VPL zawiera tryb podstawowy i zaawansowany, dający dostęp do większej liczby funkcji, takich jak warunkowanie zachowań robota przy powtórzeniu tego samego zdarzenia, akcelerometr czy zegar. To świetny wstęp do nauki logiki i koncepcji programowania.
Scratch
Dzięki Scratch Thymio może współpracować z komputerem użytkownika - umożliwia prezentację na ekranie wartości pochodzących z czujników Thymio lub stworzenie historii oraz gry wideo, która wykorzysta Thymio jako kontroler. Scratch wprowadza nowe pojęcia, jak warunki, pętle i zmienne.
Blockly Blockly to alternatywa dla Scratch - połączenie wizualnego i tekstowego języka programowania. Korzysta z pojęć z zakresu programowania, takich jak warunki, zmienne, funkcje matematyczne, pętle. Umożliwia tworzenie podprogramów, aby jeszcze bardziej rozbudować strukturę kodu. Podczas tworzenia programu za pomocą łączenia bloczków z fragmentami kodu, w czasie rzeczywistym w oknie po prawej stronie generowany jest kod w postaci pełnego języka tekstowego, co pomaga w podnoszeniu umiejętności i przejściu na wyższy poziom programowania.
Aseba Zaawansowany język programowania opracowany dla Thymio, bazujący na JavaScript - daje precyzyjną kontrolę nad wszystkim, co znajduje się wewnątrz robota Thymio. Umożliwia uzyskanie bezpośredniej informacji zwrotnej z czujników i wyświetlanie wartości w czasie rzeczywistym. Thymio może używać niestandardowych dźwięków zapisanych na karcie SD, reagować na wiele zdarzeń w tym samym czasie, a nawet sterować innym robotem bezprzewodowym w tej samej sieci.
Robot z oprogramowaniem typu open source
Thymio jest robotem z otwartym kodem źródłowym, dzięki temu może być stale rozbudowywany.
Symulator Thymio
Uczniowie mogą kontynuować naukę programowania w domu - wystarczy komputer z zainstalowanym oprogramowaniem. Poprzez Aseba Studio zyskują dostęp do symulatora, w którym będą programować wirtualnego Thymio. Dzięki temu mogą szlifować umiejętności zdobyte na lekcjach lub - odwrotnie - rozpocząć naukę programowania, zanim zaczną używać prawdziwego robota.
Wiele możliwości:
Pilot do programowania robota w gotowym trybie fioletowym lub do zaprogramowania w VPL
Otwór na pisak - robota można zaprogramować tak, by narysował dany kształt.
Slot na kartę micro SD - na którą można wgrać muzykę, zapisać dane z czujników lub gotowy program, który robot wykona zaraz po uruchomieniu.
Komunikacja z innymi Thymio za pomocą czujnika podczerwieni lub modułu komunikacji bezprzewodowej. Thymio może przesłać drugiemu robotowi polecenie w odległości do 50 metrów.
Kompatybilność z Lego Bricks i Technic - Thymio może stać się silnikiem napędzającym stworzoną przez uczniów maszynę. Robot posiada na kołach i obudowie adaptery do przyczepiania klocków Lego.